اگر بخواهیم یکی از بهترین انواع عایق‌های رطوبتی در جهان را معرفی کنیم باید به سراغ عایق‌ پلی یوریا برویم. بحث عایق کاری در همه صنایع اهمیت دارد. حتی در زمینه ساختمان‌سازی نیز باید برای جلوگیری از پرتی انرژی، محافظت از اسکلت و تاسیسات و همچنین جلوگیری از ورود صدا و رطوبت به داخل ساختمان، عایق‌کاری انجام شود. در این مطلب ما می‌خواهیم شما را با عایق پلی یوریا،  مزایا و کاربرد‌های آن آشنا کنیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

عایق پلی یوریا

عایق پلی یوریا چیست؟

عایق پلی یوریا polyurea به مانند عایق پلی یورتان یک عایق ضدآب است با این تفاوت که ترکیب اصلی آن از پلی اوره است. پلی اوره به عنوان ماده ای کاملا ضد آب شناخته می شود. این نوع از عایق بندی اغلب در محیط های صنعتی و تجاری برای ایجاد محافظت در برابر نم و رطوبت به کار برده می شود. این نوع از عایق بندی به صورت مایعی است که برروی سطح اعمال شده و سپس به سرعت خشک شده تا یک لایه محافظتی با دوام و کیفیت بالا ایجاد کند.

ویژگی‌های عایق پلی یوریا

عایق پلی یوریا به عنوان یکی از پوشش‌های محافظتی بسیار منعطف شناخته شده است که وقتی از آن استفاده می‌کنیم سطحی کاملاً یکدست و بدون هیچ مرزی را ایجاد می‌کند. برای تولید عایق پلی یوریا  از پلی اوره استفاده می‌شود و در نهایت یک عایق دو جزئی به دست می‌آید. همچنین مقاومت این عایق در برابر پارگی بسیار بالا است و ضریب سختی زیادی دارد. همانگونه که در ابتدای مطلب گفته شد این محافظ به عنوان بهترین عایق رطوبتی و حرارتی شناخته شده است. برای نصب عایق‌های پلی یوریا می‌توان از آستر‌ها یا مواد دیگر نیز استفاده کرد که این مواد به صورت منعطف هستند و در نتیجه نصب عایق را راحت می‌کنند. در واقع شما هم می‌توانید عایق را به تنهایی استفاده کنید و هم می‌توانید یک آستر یا ماده دیگر بین عایق و سطح مورد نظر ایجاد کنید.

مزایای استفاده از عایق پلی یوریا

این عایق علاوه بر اینکه در برابر رطوبت و حرارت یک محافظ بسیار قوی شناخته شده است، مزایای دیگری نیز دارد که باعث شده هر ساله میزان استفاده از عایق پلی یوریا  افزایش پیدا کند:

  1. این عایق هیچ بویی ندارد. بنابراین در محیط اصلاً اذیت‌کننده نیست.
  2. خاصیت ضد انفجار و ضد آتش سوزی دارد.
  3. چسبندگی آن فوق‌العاده عالی است.
  4. مقاومت این عایق در برابر اشعه فرابنفش بسیار بالا می‌باشد. بنابراین اگر در محیط روباز از آن استفاده کنید دچار فرسودگی نخواهد شد.
  5. مقاومت این عایق در برابر محیط‌های شیمیایی همانند اسید‌ها، باز‌ها و حلال‌های دیگر بسیار زیاد است.
  6. همچنین مقاومت خوبی را در برابر فرسایش و خوردگی نشان داده است.
  7. مدت زمان خشک شدن عایق به مدت ۲ دقیقه می‌باشد. پس در سریع‌ترین زمان ممکن شما می‌توانید عایق را نصب کنید.
  8. امکان استفاده از عایق polyurea در بازه دمایی منفی ۳۰ درجه تا مثبت ۱۷۰ درجه سانتیگراد وجود دارد.
  9. شما می‌توانید از این عایق هم برای سطوح خارجی و هم برای سطوح داخلی استفاده کنید.
  10. حتی به دلیل اینکه تأییدیه جهانی را به دست آورده است می‌توان از عایق polyurea برای عایق‌بندی لایه‌های داخلی لوله آب شرب استفاده کرد.

بررسی کاربرد‌های عایق پلی یوریا

ویژگی‌ها و خواص polyurea  باعث شده است که این محافظ، کاربرد‌های زیادی داشته باشد. در این قسمت از مطلب این کاربرد‌ها را بررسی می‌کنیم:

  1. از polyurea  در ساخت سازه‌های بتنی و فلزی به عنوان کفپوش استفاده می‌شود چرا که هم در برابر حرارت و رطوبت مقاوم است و هم خاصیت مقاومت در برابر آتش سوزی، خوردگی در برابر ضربه و همچنین عایق در برابر الکتریسیته را دارد.
  2. در صنعت نفت و پتروشیمی برای پوشاندن مخازن نفتی، خطوط و لوله‌های انتقال گاز و نفت، از عایق پلی یوریا استفاده می‌شود.
  3. همچنین این عایق در صنعت آب و فاضلاب برای پوشش دادن لوله‌های انتقال آب و مخازن آب و فاضلاب کاربرد دارد.
  4. در صنایع نظامی نیز می‌توان از عایق پلی یوریا  استفاده کرد چون همانگونه که گفتیم این عایق خاصیت ضد انفجاری دارد.
  5. از طرف دیگر در تأسیسات زیردریایی، عایق پلی یوریا می‌تواند به عنوان یک محافظ کاملاً آب بند مورد استفاده قرار گیرد. پس در ساخت کشتی‌ها، عایق‌گیری اسکله‌ها، مخازن و لوله‌ها کاربرد زیادی دارد.
  6. از آنجایی که مقاومت این عایق در برابر فرسایش و خوردگی بسیار زیاد است، بنابراین برای پوشاندن وانت‌ها، خاور‌ها و کامیون‌ها و به طور کلی در صنایع حمل و نقل می‌توان از عایق استفاده نمود.
  7. از دیگر کاربرد‌های آیا polyurea  می‌توان به صنایع غذا و دارو، صنعت معدن و انرژی هسته‌ای اشاره نمود.

کلام آخر‌

برای خرید عایق پلی یوریا اصل که تمامی استاندارد‌های لازم را داشته باشد، می‌توانید به سایت کارا انرژی مراجعه کنید. کارشناسان فروش ما به شما کمک می‌کنند تا حتی از راه دور بتوانید خرید خود را انجام دهید. برای اینکه از قیمت‌ها مطمئن شوید کافی است قیمت‌هایی درج شده در سایت کار‌ا انرژی را با سایت‌های دیگر مقایسه کنید. ما حتی فرآیند نصب عایق را برای شما انجام خواهیم داد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *