الیاف سرامیکی

الیاف سرامیکی به عنوان یک ماده عایق حرارتی شناخته می شود که توانایی بالایی در تحمل درجه حرارت بالا دارد. این ماده به شکل و انواع مختلفی مانند مدول سرامیکی، الیاف سرامیکی فله ای، الیاف سرامیکی پتویی و… تولید شده که هرکدام کاربردهای مختلفی را در صنایع مختلف از جمله عایق حرارتی ساختمان، کشتی سازی برای مهار آتش سوزی، عایق مبدل کاتالیزوری در صنعت خودرو سازی، موتور هواپیما و… دارند.

تامین، مشاوره، اجرا و فروش انواع الیاف سرامیکی (مدول سرامیکی، الیاف سرامیکی فله ای، الیاف سرامیکی پتویی و…) در سراسر کشور با بهترین کیفیت توسط شرکت کارا انرژی ماندگار ارائه می شود.

الیاف سرامیکی

چرا کارا انرژی را انتخاب می کنیم؟

نماد اعتماد الکترونیکی
دارای نماد الکترونیک
قیمت مناسب
قیمت مناسب
گارانتی محصول
گارانتی محصول
پاسخگویی 24 ساعته
پاسخگویی 24 ساعته

سوالات متداول

الیاف سرامیکی را از کجا تهیه کنیم؟

شما کاربران عزیزی که قصد خریداری الیاف سرامیکی را دارید می توانید از مجموعه کارا انرژی ماندگار این عایق با کیفیت را خریداری نمایید.

الیاف سرامیکی چگونه ساخته می شوند؟

به دلیل خاصیت نسوز بودن و دیر گدازی این عایق ، پودر های خالص آلومینیا و سیلیس در حرارت بالا ذوب می شود. الیاف سرامیکی در اشکال مختلف در بازار موجود بوده و قابلیت مقاومت در برابر دما تا 1400 درجه سانتی گراد را نیز خواهد داشت.

الیاف سرامیکی در چه صنایعی استفاده می شود؟

از آن جایی که مهم ترین ویژگی این عایق نسوز بودن آن می باشد، بیشتر در محیط هایی استفاده خواهد شد که با گرما زیادی در ارتباط است. از جمله کاربرد های الیاف سرامیکی استفاده در کوره های پخت، عایق کاری اطراف مشعل ها، آسترکاری کوره های عملیات حرارتی و… است.

معمولا به تمامی الیاف های غیر معدنی و غیر فلزی الیاف سرامیکی گفته می شود. بعضی از الیاف به وسیله ذوب شیشه، سیلیکات، الیاف کربن یا بور ساخته می شود. الیاف های دیگری نیز وجود دارد که از سرامیک های کاربردی ساخته شده است. این الیاف قطر های مناسبی دارند و دوام بالایی خواهند داشت. در صورتی که شما عزیزان قصد عایق بندی ساختمان خود را دارید و هنوز نوع آن را انتخاب نکرده اید  پیشنهاد ما به شما خریداری الیاف های سرامیکی می باشد. در ادامه به بررسی بیشتر این عایق خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

الیاف سرامیکی چیست؟

این عایق که در دسته عایق های گرم می باشد با نام دیگر عایق نسوز نیز شناخته می شود. مواد تشکیل دهنده این عایق اکسید های فلزی شامل اکسید آلومینیوم (آلومینا)، اکسید منیزیم، اکسید سیلیسیوم، اکسید زیرکونیم و اکسید باریم است. پر کاربرد ترین موادی که الیاف های سرامیکی را تشکیل می دهد، آلومینای خالص و سیلیکا یا ترکیبی از این دو ماده است. از مهم ترین ویژگی های این عایق که می توان نام برد مقاومت و تحمل دمای بالا، انتقال حرارت بسیار پایین، سبک و با دوام در برابر شوک های حرارتی و… می باشد. در صورتی که قصد عایق بندی محیط های تجاری و صنعتی را دارید پیشنهاد ما به شما عزیزان الیاف سرامیکی بوده که ابعاد کوچک و بزرگ نیز دارد. در ادامه به بررسی بیشتر ویژگی های این عایق و کاربردهای آن خواهیم پرداخت. این عایق و دیگر عایق های موجود در بازار را می توانید از مجموعه کارا انرژی ماندگار با بهترین کیفیت خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مهندس چاوشی که یکی از بهترین و مجرب ترین کارشناسان مجموعه کارا انرژی ماندگار است تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

ویژگی های الیاف سرامیکی

در این بخش از این مطلب به بررسی بیشتر ویژگی ها و مزایای Ceramic fibers خواهیم پرداخت که عبارتنداز:

  • یکی از مهم ترین ویژگی هایی که کمی پیشتر نیز به آن اشاره کرده ایم،  ضد آتش و نسوز بودن آن می باشد
  • از آن جایی که وزن سبکی دارد حمل و نقل آن نیز آسان خواهد بود
  • قطر مناسب این عایق سبب می شود در برابر خورندگی و دمای بالا مقاومت خوبی داشته باشد و تحمل حرارت تا 1300 درجه را داشته باشد. در صورتی که به مواد تشکیل دهنده این عایق مقداری زیرکونیم اضافه نماییم مقاومت آن در برابر دما تا 1600 درجه سانتی گراد افزایش پیدا خواهد نمود
  • لازم به ذکر است که این عایق بهترین جایگزین برای آزبست می باشد
  • برخی از عایق ها زمان عایق بندی بوی بسیار بدی را از خود متصاعد می کنند. این بو ممکن است برای سیستم تنفسی شما عزیزان مشکلاتی را ایجاد نماید. اما Ceramic fibers به این صورت نبوده و هیچ گونه حساسیت پوستی نیز برای شما ایجاد نخواهد کرد

انواع الیاف سرامیکی

الیاف های سرامیکی نسوز و الیاف سفید در صنایع بیشترین کاربرد و استفاده را دارند. الیاف سرامیک فله، مدول سرامیکی، پتوی سرامیکی، چسب و گوتینگ حرارتی، الیاف پانلی، برد سرامیک، درزبند و خمیر پر کننده انواع مختلف الیاف سرامیکی است. در نیم قرن اخیر ، الیاف سرامیکی پیشرفت بسیار خوبی داشته است. در تمامی صنایع معمولا عایقی که کیفیت مناسبی داشته باشد و هم ارزان باشد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار خواهد گرفت.

کاربردهای الیاف سرامیکی

از آن جایی که الیاف های سرامیکی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند کاربرد بسیار زیادی را نیز دارند. از جمله کاربرد های این عایق عبارتند از:

  • عایق صوتی برای توربین های گازی، اگزوز موتور های دیزلی و مبدل کاتالیستی
  • بهترین عایق حرارتی برای لنت ترمز
  • ماده ای برای مهر موم در صنایع متالوژی، شیمیایی، برق و مکانیکی
  • پوشش دهی و آسترکاری سطح های داخلی کوره های حرارتی، کوره صنعتی، کوره نگهدارنده و…
  • استفاده در صنایع ساختمانی برای ساخت و تولید آجر، سرامیک و کاشی
  • استفاده در محصولات تجاری از قبیل موشک های هوا فضا، قطعات هواپیما، عناصر توربین و مبدل های حرارتی
  • کاربرد در صنایع پتروشیمی، آلومینیوم، شیشه، فیبر شیشه نوری و کابل های فایبر گلاس نوری
  • عایق حرارتی کوره های آنیلینگ، آلواتری ، کراکینگ، سقف، در و مفصل های گسترش کوره

لازم به ذکر است که الیاف سرامیکی به منظور صرفه جویی در انرژی و افزایش بهره وری کاربرد دارد. زیرا موجب صرفه جویی 30 درصدی انرژی در کوره گرمای مداوم و 15 درصد در کوره متناوب صنعتی می شود.

 مراحل تولید الیاف سرامیکی

 برای تولید ceramic fiber در اولین مرحله مواد تشکیل دهنده الیاف را در کوره های مخصوص آلومینا و سیلیکا در دمای 2 درجه سانتی گراد ذوب می شود. سپس با دمیدن هوای فشرده به درون محیطی سرد، این مواد مذاب سرد شده به قطره های کوچکی تبدیل می گردد. این قطره ها به لیف های سرامیکی تبدیل می شود. در مرحله ی دوم پس از تشکیل الیاف، برای بالا بردن مقاومت و پایداری این الیاف تحت شرایطی خاص قرار خواهد گرفت. مرحله آخر پوشش دهی می باشد. در این مرحله الیاف سرامیک با مواد آلی کمکی پوشش دهی خواهد شد. سپس الیاف به آسانی به نخ یا منسوجات تبدیل می شودو ضایعات و آسیب بسیار کمتری خواهد دید.

الیاف سرامیکی نسوز

الیاف نسوز سرامیکی از جمله الیاف بر پایه معدنی هستند که عمدتاً از اکسید‌های فلزی ساخته می‌شوند.
این نوع الیاف به عنوان عایق‌های حرارتی بسیار قوی شناخته شده‌اند چرا که می‌توانند دما‌های بسیار بالا را تحمل کنند. نتایج تحقیقات نشان داده است که این نوع الیاف می‌توانند تا دمای ۱۲۶۰ درجه سانتیگراد را تحمل کنند. به همین دلیل بهترین عایق حرارتی در صنعت هواپیما، خودروسازی، نساجی و همچنین ساخت پارچه‌های نسوز، پتو‌های نسوز و فیلتر‌های دمای بالا می‌باشند. از دیگر ویژگی‌های الیاف نسوز سرامیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشم نسوز سرامیکی مقاومت بالایی در برابر شوک‌های حرارتی دارد.
  • قدرت انتقال حرارت آن بسیار پایین می‌باشد.
  • وزن الیاف نسوز سرامیکی بسیار کم است. بنابراین هم فرآیند نصب این نوع عایق‌ها بسیار راحت است و هم در عایق‌بندی تجهیزات مطمئن خواهید بود که الیاف سرامیکی باعث اضافه بار و فشار به تجهیزات صنعتی نخواهند شد.
  • مقاومت الیاف نسوز سرامیکی در برابر حلال‌ها، مواد شیمیایی و روغن‌ها بسیار مناسب برآورد شده است.
  • مقاومت این نوع الیاف در برابر سایش و خوردگی بسیار بالا است.
  • همچنین با تغییر دما، ابعاد و حجم این نوع الیاف نسوز تغییر نمی‌کند. در واقع ثبات ابعادی خوبی دارد.

 بلانکت نسوز

بلانکت نسوز تحت عنوان پتوی نسوز، پنبه نسوز و یا پنبه الیاف سرامیک فایبر نیز شناخته می‌شود و کاربرد بسیار زیادی در صنایع جهت عایق‌بندی دارد. از جمله ویژگی‌های بلانکت نسوز که باعث افزایش کارایی آن در صنایع جهت عایق‌بندی شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت حرارتی بلانکت نسوز بسیار بالا می‌باشد.
  • وزن پایینی دارد و فشاری به تجهیزات وارد نمی‌کند.
  • دامنه تحمل حرارت و فشار در بلانکت نسوز بسیار چشمگیر می‌باشد.
  • مقاومت بالایی در برابر ترکیبات شیمیایی دارد.
  • می‌تواند با تغییر دما و شرایط آب و هوایی، ساختار خود را حفظ کند.
  • بلانکت نسوز در برابر کشش سایش و پارگی مقاوم می‌باشد.

از بلانکت نسوز در تولید اتصالات انبساطی، عایق‌بندی لوله‌ها، عایق کردن خشک‌کن و اجاق‌های صنعتی، در صنعت پتروشیمی برای عایق‌بندی تجهیزات‌بندی، عایق‌بندی تجهیزات در صنعت ریخته‌گری، تولید لنت ترمز، عایق‌بندی صوتی و حرارتی به صورت همزمان استفاده می‌گردد.

تماس با ما

اگر برای شما عزیزان در زمینه الیاف های سرامیکی و دیگر عایق های ساختمانی مانند عایق پشم سنگ، پلی یورتان، الاستومری و… سوالاتی ایجاد شده است می توانید به صفحه تماس با ما وب سایت کارا انرژی ماندگار مراجعه نمایید و با تماس با کارشناسان این مجموعه به تمامی سوالات خود پاسخ کامل دهید.