افرادی که آموزشگاه موسیقی و یا یک استودیو ضبط آهنگ دارند، به خوبی می‌دانند که عایق‌بندی صدا یکی از مهمترین اصولی است که باید رعایت کنند چون در غیر این صورت سر و صدای بیش از اندازه، باعث اذیت همسایه‌ها خواهد شد. این موضوع بر روی کیفیت کاری آن‌ها تأثیر می‌گذارد. در این زمان است که باید بهترین عایق صوتی و آکوستیک صدا مورد استفاده قرار گیرد. در این مطلب ما لیست 5 تایی بهترین عایق صوتی و آکوستیک صدا را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

بهترین عایق صوتی

انواع عایق صوتی و آکوستیک صدا

نکته‌ای که باید در مورد عایق‌بندی صوتی ساختمان در نظر داشته باشید این است که هدف از عایق‌بندی چیست. برای مثال شاید شما در یک مجتمع مسکونی زندگی می‌کنید و می‌خواهید صدای پای شما در هنگام راه رفتن، همسایه پایینی را اذیت نکند. در این صورت فقط به عایق صوتی کف نیاز خواهید داشت. اما همانگونه که در ابتدای مطلب گفتیم، برای آموزشگاه‌های موسیقی لازم است تمامی قسمت‌های ساختمان عایق‌بندی شود. پس قبل از خرید بهترین عایق صوتی و آکوستیک صدا حتماً مشخص کنید شما قرار است کدام یک از قسمت‌های ساختمان را عایق‌بندی کنید. در این قسمت از مطلب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین انواع عایق صوتی و آکوستیک صدا آشنا نماییم:

عایق پشم سنگ

این عایق تحت عنوان عایق پشم معدنی نیز شناخته می‌شود. اگر در حال ساخت و ساز هستید، می‌توانید از این عایق به عنوان پنل‌هایی در داخل دیوار‌ها و کف استفاده کنید تا میزان صدا و همچنین پژواک آن در داخل محیط کاهش پیدا کند. پس همانگونه که متوجه شدید، عایق پشم سنگ یک ماده ساختمانی خام است که در درون دیوار‌ها سقف و کف قرار می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین مزایای عایق پشم سنگ عبارتند از:

  • قدرت عایق‌بندی بسیار بالایی دارد.
  • علاوه بر عایق صوت، عایق حرارت نیز می‌باشد. پس یک عایق چند کاره است.
  • استفاده از آن بسیار راحت است.

عایق آکوستیک فایبرگلاس متراکم

از این عایق هم می‌توان به عنوان پنل ساختمانی استفاده کرد و هم می‌توان آن را با طراحی بسیار زیبا، برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد. بنابراین هم زیبایی فضا را بیشتر می‌کند و هم عایق صوتی خواهد بود.
مهمترین مزایای عایق آکوستیک فایبرگلاس متراکم عبارتند از:

  • این عایق نیز چند کاره است و علاوه بر عایق بودن در برابر صدا، در برابر دما نیز عایق می‌باشد
  • هیچ بویی ندارد
  • به راحتی صدا را جذب می‌کند و مانع از ورود و خروج صدا به محیط می‌گردد
  • برای فضای خانه بهترین نوع عایق شناخته شده است

فوم آکوستیک پنل

کسانی که استودیو موسیقی دارند برای اینکه پژواک صدا کاهش یافته و بازتاب آکوستیک رخ ندهد، باید از فوم آکوستیک پنل استفاده کنند. فوم آکوستیک پنل از پلی‌اتیلن تولید می‌گردد. اگر به طراحی این فوم‌ها نگاه کنید متوجه خواهید شد که حالت موجی دارد. بنابراین به طور چشمگیری می‌تواند امواج صدا را جذب خود کند.
مهمترین مزایای فوم آکوستیک پنل عبارتند از:

  • این فوم نصب بسیار راحتی دارد. برای نصب آن کافی است از چسب، منگنه و یا متریال دیگر استفاده کنید.
  • از نظر هزینه‌ها بسیار مقرون به صرفه است.
  • کیفیت آن بالا است.
  • بازتاب آکوستیک را از بین می‌برد و میزان طنین صدا را کاهش می‌دهد.

 پنل‌های آکوستیک پیش ساخته و آسان نصب ATS

اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که به دلیل ترافیک‌های شهری بسیار سنگین، سر و صدا شما را اذیت می‌کند، برای اینکه از این موضوع راحت شوید می‌توانید از پنل‌های آکوستیک پیش ساخته  ATSاستفاده کنید.
کافی است مساحت قسمتی که می‌خواهید با فوم پوشش دهید را اندازه‌گیری کرده، مقدار پنل مورد نیاز را بخرید و این فوم را بر روی محل مورد نظر قرار دهید. با توجه به اینکه فوم‌های آکوستیک پیش ساخته شده دارای قاب‌ها چوبی هستند، بنابراین به راحتی می‌توانید آن‌ها را بر روی دیوار‌ها آویزان کنید‌. برای اتاق پذیرایی، اتاق خواب و حتی استودیو‌های رادیویی، استفاده از این فوم‌ها واقعاً‌ ایده‌آل می‌باشد. اما هزینه خرید آن‌ها بسیار بالاتر از سایر عایق‌های صوتی و آکوستیک صدا است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این پنل آکوستیک عبارتند از:

  • نصب بسیار راحتی دارد.
  • کیفیت عایق‌بندی آن بسیار بالا است.
  • جاذب آکوستیک است و شما را از شر پژواک صدا راحت می‌کند.
  • ظاهر زیبایی دارد و باعث زیباتر شدن دکوراسیون داخلی خواهد شد.

عایق صوتی الاستومری

این عایق به عنوان به روزترین انواع عایق‌های صوتی شناخته شده است. عایق الاستومری از متریال سلول بسته یا نیمه بسته ساخته می‌شود. به همین دلیل می‌تواند از انتقال صدا به خوبی جلوگیری نماید. البته قیمت این عایق صوتی بالاتر از سایر عایق‌ها است ولی مزیت‌هایی دارد که استفاده از آن را گسترش داده است:

  • علاوه بر اینکه عایق صدا است، نقش عایق حرارتی را نیز ایفا می‌کند.
  • بسیار کندسوز است. بنابراین اگر آتش سوزی رخ بدهد، سرعت پیشروی آتش بسیار پایین خواهد بود.
  • تراکم بالا و ضخامت کمی دارد. بنابراین برای نصب آن محدودیتی نخواهید داشت.

کلام آخر

در این مطلب بیان کردیم که جهت انتخاب عایق‌های صوتی شما حتماً باید مشخص کنید هدف از خرید این عایق‌ها و نصب آن‌ها چیست. به سایت شرکت کارا انرژی مراجعه کنید و با کارشناسان فروش ما صحبت نمایید تا براساس هدف شما، بهترین عایق صوتی و آکوستیک صدا را به شما معرفی کنند. ما محصولات خود را تضمین شده در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *