فوم پاششی پلی یورتان

این روزها کارایی بالای عایق فوم پاششی پلی یورتان در صنایع مختلف جهت کم کردن هزینه ها، بالا بردن مقاومت ساختمان ها، جلوگیری از اتلاف انرژی، سرعت بخشیدن به ساخت و ساز ها از این عایق استفاده می شود. بازار رقابتی و همچنین پیشرفت تکنولوژی صاحبین کسب و کارها را به سمت مسیر جدیدی سوق داده است. یکی از دلایلی که باعث کاهش هزینه ها می شود استفاده نشدن یا کمتر استفاده شدن از سوخت های فسیلی است که محدود هستند و مصرف این سوخت ها را بهینه می کند، که این خود بطور واضح بیانگر موضوع هست که چگونه و چرا باعث کم شدن هزینه ها می شود؟ ما در شرکت کارا انرژی ماندگار مطالب مفیدی را با شما به اشتراک می گذاریم.

دسته بندی ها
مشخصات فنی قیمت
از ترکیب مواد ایزو سیانات (250کیلوگرم) و پلیول (220 کیلو گرم) بدست آمده و بصورت پاششی و تزریقی به عنوان عایق صوت و حرارت و برودت استفاده می گردد. قیمت کیلویی 145000 تومان

رطوبت از مشکلات اصلی در هر محیطی است زیرا باعث پوسیدگی، خوردگی و کپک زدن می شود و باید راهکارهای پیشگیرانه ای در مقابل آن داشت. برای جلوگیری از نفوذ رطوبت، از روش های مختلفی استفاده می شود و امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، از انواع عایق ها استفاده می شود. عایق یا فوم پاششی پلی یورتان می تواند در مقابل رطوبت و حرارت، مانعی ایجاد کند و با توجه به مزایایی که دارد، استفاده از آن در صنایع مختلف بسیار زیاد شده است. در ادامه این مطلب می خواهیم درباره فوم پوششی پلی یورتان، توضیحات بیشتری ارائه کنیم و از ویژگی ها، مزایا، معایب و کاربردهایی که دارد، صحبت کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

فوم پاششی پلی یورتان چیست؟

فوم پاششی پلی یورتان یک نوع سازه ساختمانی جدید است که در جاهای مختلفی بکار می رود، فوم پاششی پلی یورتان نوعی فوم جامد است که بصورت افشانه، مواد شیمیایی و رزین و به صورت فوم گسترش پیدا می کند و به شکل جامد در می آید. این نوع عایق در دیوار، سقف، منافذ و درزها برای جلوگیری از سرما، حفظ گرما، فضای داخلی و حتی بیرونی ساختمان ها استفاده می شود.

عایق پلی یورتان، انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها با توجه به مشخصات و ویژگی های خود مناسب استفاده در محل های مختلف هستند. یکی از انواع پرکاربرد عایق پلی یورتان، نوع پاششی آن است که بیشترین کاربرد آن در سازه های فلزی و بتنی می باشد. این فوم که نوعی عایق محسوب می شود در افزایش مقاومت سازه ها تاثیر بسیاری دارد و می تواند در کاهش هزینه های نگهداری از سازه موثر باشد همچنین از اتلاف انرژی در کف، سقف و دیوارها جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید برای پروژه های بزرگ بایستی از دستگاه های بزرگ و فشارقوی استفاده شود تا بتوان مساحت بیشتری را در مدت زمان کوتاه عایق کرد.

کپسول فوم پلی اورتان چیست؟

کپسول فوم پلی یورتان

برای اجرای هر نوع عایق پلی یورتان باید از ابزار و دستگاه های مناسب انجام شود و عایق پاششی پلی یورتان نیز دستگاه مخصوص خود را دارد. اجرای این فوم به شکل اسپری انجام می گیرد و برای آنکه به شکل اصولی اجرا شود باید علاوه بر مواد اصلی، دستگاه پاشش فوم نیز در دسترس باشد. همچنین می توان برای اجرای فوم پاششی پلی یورتان از کیت کپسول نیز استفاده کرد.

فوم پلی یورتان پاششی تشکیل شده از دو مایع شیمیایی مختلف ایزوسیانات و پلی یول می باشد. این دو ماده پس از ادغام شدن در تفنگ مخصوص، تبدیل به فوم می شوند و پس از اینکه به صورت یک لایه فشرده بر روی سطح پاشیده می شوند، منسجم شده و به صورت یکپارچه شکل می گیرند. ضخامت فوم نیز بستگی به تعداد دفعات پاشش آن دارد و کاملا دلخواه است. همچنین برای اجرای فوم پاششی پلی یورتان با استفاده از دستگاه، لازم است که سطح کار را نیز از هر گونه آلودگی و غبار تمیز کنید تا خروجی کار بدون گرد و غبار باشد.

نوع عملکرد و اجرای فوم پلی یورتان پاششی

فوم پلی یورتان پاششی از دو نوع ماده ترکیب می شود که با گرما دادن به آنها و مجزا نگهداشتن این دو ماده با دستگاه های مخصوص در نهایت می توان میزان چگالی آن را به اندازه دلخواهمان تنظیم نمایید و با کمک دستگاه بصورت پاششی بر روی سطوح پاشیده می شود، فوم های پاششی پس از پاشش و یا اسپری شدن بر روی سطح پف می کنند و سپس محکم می شود و اگر بطور نا خواسته از سطوح مختلف عبور کند می توان آن را برید(از اره جهت برش عایق های اضافی میتوان استفاده نمود).

عملکرد فوم پاششی پلی یورتان در مقابل عایق های حرارتی فیبری

عموما برخی از ساختمان ها شرایط خاص خودشان را دارند و نمی توان همه ساختمان ها را به ساختمان های اداری و مسکونی محدود کرد، چرا که مرغ داری ها، گاو داری ها و سایر ساختمان های دیگر نیز با شرایط محیطی خاص خودشان وجود دارند که سوسک، موش، جانوران موزی، حشرات و سایر مشکلات دیگر مانند باد، خاک، گرما، رطوبت و… را به خود جذب می کنند که این خود از عوامل آسیب رسانی به محیط و جانداران می باشد.

در حالی که عایق های حرارتی فیبری نمی توانند مانع از عبور هوا به داخل ساختمان ها و یا حتی سوله ها بشوند عایق های پاششی بخوبی از نفوذ رطوبت، هوای سرد، گرم، گرد و غبار، حشرات، موش ها، مار، انواع پرندگان و سایر موارد دیگر جلوگیری می کند

انواع عایق پلی یورتان

فوم پاششی به دو دسته سلول باز و سلول بسته خلاصه میشود که هرکدام کاربرد های خاص خودشان را دارند که عبارتنداز:

سلول باز: این نوع فوم بدلیل بکار بردن مواد شیمیایی کمتر بطور قطع در برابر آب مقاومت کمتری دارد و به همین دلیل استفاده آن درفضاهای باز توصیه نمی شود. قیمت عایق سلول باز بخاطر موارد ذکر شده و همچنین حجم تولید بالای آن ارزان تر از عایق سلول بسته است.

سلول بسته: عایق سلول بسته بدلیل بکار بردن مواد شیمیایی بیشتر نسبت به عایق سلول باز دوام بیشتری دارد و در برابر آب نیز مقاومتش بیشتر است. موارد استفاده از این نوع عایق فضاهای رو باز مثل استخرها است.

مزایای عایق پاششی پلی یورتان

بنابر تحقیقات انجام شده نتیجه نفوذ هوا در دیوار ها و ساختمان، باعث حداقل 40 درصد اتلاف انرژی می شود و استفاده ازعایق پاششی باعث صرفه جویی انرژی تا سقف 50 درصد می شود. این عایق عمر و دوام طولانی دارد، سبک و ارزان است و همچنین از رشد باکتری ها، قارچ ها، کپک ها و رطوبت جلوگیری می کند.

عایق پاششی مزایای زیادی دارد که اگر بخواهیم به آنها اشاره کنیم یکی از مهم ترین آنها حفظ درجه هوای محیط و کنترل آن است و مانع بسیار برای انتقال صدا از دیوار و سقف ساختمان است. باقی مزایای آن عبارتنداز:

  1. مقاوم در برابر تغییر دما
  2. وزن سبک
  3. مقاوم در برابر نفوذ بخار آب و رطوبت
  4. عایق حرارتی
  5. چسبندگی بالا در سطوح مختلف
  6. نداشتن مواد سمی و قابلیت اجرای آن در مجاورت آب و کشاورزی
  7. مقاوم در برابر دما
  8. پرکردن اشکال پیچیده و تبدیل شدن به فوم در اشکال
کپسول فوم پلی اورتان

معایب استفاده فوم پلی یورتان پاششی

پاک کردن این فوم از سطوح استفاده شده بسیار دشوار است و پیشنهاد می شود در سطوح فضاهایی مورد استفاده قرار می گیرد که نیازی به تعمیرات و یا باز سازی نخواهند داشت. از دیگر معایب این فوم بازیافت نشدن آن در طبیعت است که چرخه بازیافت آن 400 سال تخمین زده شده است.

نکات ایمنی استفاده از فوم پاششی پلی یورتان

از آنجایی که این مواد شیمیایی است و می تواند از طریق پوست، تنفس و دهان وارد بدن شود، به چشم آسیب وارد کند و باعث التهاب پوست یا سوزش آن بشود، بایستی افراد از لباس های مخصوص، عینک (ایمنی)، شلوار های بلند، دستکش، لباس های آستین بلند، ماسک تنفسی و سایر موارد ایمنی در هنگام بکار بردن این عایق استفاده نمایند.

نکته: توجه داشته باشید فوم پلی یورتان پاششی قابل اشتعال است و هنگام کار با این عایق نباید آتش کنار آن روشن کنید، ولی نوع جدیدی از این عایق به بازار آمده است که اشتعال زا نمی باشد.

قیمت فوم پاششی پلی یورتان

تا به اینجای مطلب راجع به انواع فوم پاششی پلی یورتان، کاربردها، مزایا و ویژگی های این نوع عایق اطلاعات به دست آورید اما احتمالا می خواهید از قیمت فوم نیز اطلاع یابید که در این بخش می خواهیم بررسی کنیم. قیمت عایق پاششی پلی یورتان بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله آنکه:

نوع عایق پاششی پلی یورتان

اولین عامل موثر بر قیمت فوم پاششی پلی یورتان، نوع آن است که می تواند سلول بسته یا سلول باز باشد. اگر عایق پاششی سلول بسته بخرید و ضخامت آن حدود 2 سانتی متر نیاز باشد، باید به ازای پوشش هر متر از سطح مورد نظر حدود 1 کیلو از فوم را مصرف کنید اما فوم سلول باز به دلیل آنکه تراکم کمتری دارد، مواد مصرفی کمتری هم خواهد داشت.

نوع سطح اجرای فوم

نوع سطحی که فوم پلی یورتان اجرا می شود می تواند دیوار، سطح یا کف باشد و این موضوع هم عاملی موثر در قیمت اجرای فوم پاششی می باشد. برای اجرای عایق در سطح زمین، مقدار پرتی مواد ناچیز خواهد بود اما در صورت اجرای فوم بر روی دیوار یا سقف به ترتیب حدود 3 درصد و 6 درصد پرتی مواد وجود خواهد داشت در نتیجه نیاز به مواد بیشتری می باشد.

علاوه بر نوع سطح، هموار یا غیرهموار بودن سطوح نیز در قیمت اجرای فوم پاششی تاثیر گذار می باشد زیرا در سطوح صاف، مواد پلی یورتان کمتری مصرف می شود اما در سطوح ناصاف نیاز به مواد پلی یورتان بیشتری است.

شرایط محیطی و دمایی اجرای فوم پاششی

دمای محل اجرای فوم پاششی پلی یورتان در هزینه اجرای آن موثر است و در مناطق سرد که به طور متوسط دمای زیر 20 تا 25 درجه سانتی گراد دارند، مصرف مواد پلی یورتان تا 15 درصد افزایش می یابد. اگر هم محل اجرای فوم به صورت فضا باز باشد، به دلیل وزش باد نیاز به مصرف فوم پاششی بیشتری خواهد بود.

ضخامت فوم پاششی

ضخامت مورد نیاز برای اجرای فوم پاششی سلول باز که دانیسیته 8 تا 15 کیلوگرم دارد حداقل 7 تا 10 سانتی متر است و برای هر متر هم از 800 گرم تا 1.5 کیلوگرم مواد پلی یورتان نیاز است. بنابراین در صورت افزایش ضخامت فوم پاششی نیاز به مواد بیشتری خواهد بود و هزینه اجرای پروژه افزایش می یابد.

موارد فوق به صورت کلی هستند و قیمت نهایی بعد از اجرای کار و مواد مصرفی مشخص می شود. می توانید برای استعلام قیمت و دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان واحد فروش شرکت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فوم پاششی پلی یورتان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فوم پاششی پلی یورتان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *